Regulamin Naprawomat.pl
§ 1. Postanowienia ogólne.
- Regulamin określa zasady korzystania ze strony internetowej Naprawomat.pl, za pośrednictwem której Użytkownicy będący Konsumentami mogą dokonać zamówienia usługi diagnozy przyczyn niesprawności Urządzenia, rezerwacji terminu jej wykonania oraz poznać zasady zlecenia samej naprawy Urządzenia w miejscu wskazanym przez Użytkownika (np. w domu, w miejscu zamieszkania lub pracy). Zlecenie naprawy Urządzenia możliwe jest po przedstawieniu przez Serwisanta Oferty, w tym kosztorysu naprawy i jej zaakceptowaniu przez Klienta.
- Strona Naprawomat.pl umożliwia Użytkownikowi złożenia zlecenia diagnozy przyczyn niesprawności Urządzenia oraz rezerwacji terminu wizyty Serwisanta w celu wykonania Diagnozy i ewentualnego wykonania naprawy Urządzenia. Diagnoza wykonywana jest w Lokalu.
- Umowa o Naprawę zawierana jest w Lokalu (poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego, w lokalu wskazanym przez Klienta) i tam wykonywana (w przypadku zaakceptowania przez Klienta Oferty Sprzedającego na naprawę). Umowa o naprawę nie jest zawierana za pośrednictwem Strony internetowej – zostaje zawarta dopiero w miejscu wykonania tej usługi (po przedstawieniu przez Serwisanta Oferty, w tym kosztorysu naprawy i jej zaakceptowaniu przez Klienta).
- Płatność za Diagnozę oraz Usługę naprawy następuje po ich wykonaniu, bezpośrednio u Serwisanta realizującego w imieniu Sprzedającego Usługę.
- Usługi oferowane za pośrednictwem strony Naprawomat.pl oraz te w Lokalu (poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego, w lokalu wskazanym przez Klienta) realizowane są przez Serwisantów współpracujących ze Sprzedającym tj.: firmą GTX Service Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Pograniczna 2/4, 02-285 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000337383, NIP: 522-249-92-50, REGON: 016151130, numer BDO 000016616. Kontakt ze Sprzedającym możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected] oraz pod numerem telefonu: 607620126 oraz 607460788. Przed zawarciem Umowy o Naprawę Serwisant przekazuje Klientowi na trwałym nośniku (np. wydruk z systemu lub PDF) wszystkie informacje wymagane zgodnie z art. 12 Ustawy konsumenckiej, w tym warunki naprawy, cenę naprawy, dane Sprzedającego oraz pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- Strona internetowa Naprawomat.pl prowadzona jest przez wskazaną powyżej spółkę GTX Service Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie, ul. Pograniczna 2/4, 02-285 Warszawa, która jest również administratorem danych osobowych Użytkowników w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
- Użytkownik nie jest zobowiązany do zakładania Konta w celu dokonania zlecenia Diagnozy i rezerwacji terminu wykonania Diagnozy i ewentualnej naprawy Urządzenia ani poznania zasad zlecenia Usługi naprawy. Rezerwacja terminu Diagnozy i ewentualnej naprawy Urządzenia odbywa się na podstawie podanych danych kontaktowych i informacji niezbędnych do realizacji Diagnozy i Usługi naprawy.
- Użytkownik ma prawo do zmiany terminu wykonania Diagnozy i ewentualnej Usługi naprawy lub ich anulowania, zgodnie z zasadami określonymi w dalszych częściach Regulaminu oraz Umowie o naprawę.
- Korzystanie z funkcjonalności Strony internetowej oznacza akceptację niniejszego Regulaminu.
§ 2. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu poniższym pojęciom nadaje się znaczenie:
1. Strona internetowa – serwis internetowy, prowadzony pod adresem www.naprawomat.pl umożliwiający Użytkownikowi dokonanie Zgłoszenia i rezerwacji terminu realizacji Usługi.
2. Regulamin – dokument określający zasady korzystania ze Strony internetowej, w tym prawa i obowiązki Użytkownika oraz zasady przetwarzania danych osobowych.
3. Urządzenie– rzecz bądź zespół rzeczy połączonych funkcjonalnie lub fizycznie, a także instalacja (wodna, kanalizacyjna, elektryczna, gazowa, grzewcza, alarmowa, itp.) w Lokalu lub wyposażenie trwale związane z Lokalem lub element jego infrastruktury (np.: dach, komin/przewody kominowe, ściana, okno, podłoga, drzwi), będące przedmiotem Zlecenia (usługi serwisowej/naprawy), w szczególności urządzenia AGD, sprzęt elektryczny i elektroniczny;
4. Lokal - miejsce wykonania Umowy o diagnozę lub Umowy o naprawę, poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego, wskazane przez Klienta, na terenie Polski;
5. Usługa naprawy – usługa świadczona przez Sprzedającego, polegająca na naprawie (przywróceniu sprawności technicznej i funkcjonalnej) Urządzenia, realizowana na podstawie Umowy o naprawę przez dedykowanego Serwisanta Sprzedającego, poza przedsiębiorstwem Sprzedającego (w miejscu wskazanym przez Klienta), zgodnie z zakresem określonym w Ofercie oraz Diagnozie i dokonanym wyborem terminu realizacji.
6. Diagnoza – usługa świadczona przez Sprzedającego, zamawiana drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem serwisu internetowego Naprawomat.pl dostępnego pod adresem www.naprawomat.pl , polegająca na przyjeździe do Lokalu i określeniu prawdopodobnej przyczyny niesprawności Urządzenia i koniecznych do wykonania czynności naprawy Urządzenia (przywrócenia sprawności Urządzenia), realizowana na podstawie Umowy o diagnozę przez Sprzedającego, zawartej poprzez Stronę internetową i realizowana w Lokalu (poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego, w miejscu wskazanym przez Klienta);
7. Oferta – oświadczenie woli Sprzedającego, skierowane do Klienta, zawierające wszystkie istotne warunki Umowy o naprawę, pozwalające na realizację na rzecz Klienta Usługi naprawy, w szczególności cenę, przekazane Klientowi na trwałym nośniku, w sposób zgodny z Ustawą konsumencką;
8. Operator – podmiot prowadzący Stronę internetową, odpowiedzialny za jej funkcjonowanie, obsługę Użytkowników oraz sprzedaż i świadczenie usług, w tym naprawczych, wskazanych w Regulaminie i na Stronie internetowej. Operatorem Sklepu jest GTX Service Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Warszawie, ul. Pograniczna 2/4 Warszawa 02-285 wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000337383, NIP 522-249-92-50, REGON: 016151130, numer BDO 000016616.
9. Użytkownik– osoba fizyczna, korzystająca ze Strony internetowej w celu dokonania Zgłoszenia, w tym osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, działająca jako Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego;
10. Klient – Użytkownik, który zawarł Umowę ze Sprzedającym jako Konsument;
11. Serwisant – osoba upoważniona przez Sprzedającego (działająca w jego imieniu), odpowiedzialna za realizację Usługi u Klienta, zgodnie ze złożonym Zgłoszeniem i zawartą Umową.
12. Zgłoszenie – należy przez to rozumieć oświadczenie woli Użytkownika, na podstawie którego zamawia on Diagnozę (oferta Użytkownika zakupu Diagnozy), w tym rezerwuje termin wykonania Diagnozy, a także rezerwuje termin ewentualnej Usługi naprawy Urządzenia, składane za pośrednictwem Strony internetowej poprzez przesłanie wypełnionego Formularza zgłoszeniowego. Zgłoszenie zawiera wszystkie szczegółowe informacje umożliwiające jego realizację.
13. Formularz zgłoszeniowy – formularz dostępny na Stronie internetowej, umożliwiający Użytkownikowi przesłanie Zgłoszenia.
14. Login – należy przez to rozumieć ciąg znaków ustalany przez Użytkownika w przypadku rejestracji na Stronie internetowej, przypisany do jego osobistego Konta.
15. Hasło – należy przez to rozumieć poufny ciąg liter i cyfr umożliwiający dostęp do zarejestrowanego Konta i udostępniony tylko Użytkownikowi rejestrującemu Konto.
16. Konto - należy przez to rozumieć zbiór informacji i funkcjonalności udostępnionych Użytkownikowi, tylko po podaniu przez niego prawidłowego Loginu i Hasła;
17. Sprzedający – należy przez to rozumieć Operatora jako stronę Umowy, od której Klient nabywa usługę Diagnozy lub Usługę, zgodnie z treścią złożonego Zgłoszenia przez Użytkownika i zawartej Umowy.
18. Dzień Roboczy – należy przez to rozumieć dni od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
19. Umowa – Umowa o Diagnozę lub Umowa o Naprawę;
20. Umowa o Diagnozę - umowa o świadczenie usług w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz Ustawy konsumenckiej, zawarta na odległość (przez Internet) tj. za pośrednictwem Strony internetowej, pomiędzy Klientem, a Sprzedającym, której przedmiotem jest zlecenie przez Klienta wykonania Diagnozy przez Sprzedającego, w tym rezerwacja terminu jej wykonania oraz dojazd do miejsca jej wykonania, której warunki wykonania, w tym cena zostały szczegółowo określone w Regulaminie lub załącznikach do Regulaminu;
21. Cennik – cennik usług, stanowiący załącznik do Regulaminu;
22. Umowa o Naprawę - umowa o świadczenie usług w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz Ustawy konsumenckiej, zawarta w Lokalu (poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedającego, w miejscu wskazanym przez Klienta), pomiędzy Klientem, a Sprzedającym, której przedmiotem jest zlecenie przez Klienta wykonania Usługi naprawy, której warunki zostały szczegółowo określone w zaakceptowanej przez Klienta Ofercie.
23. Ustawa konsumencka – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06 z późn. zm.).
24. Konsument – z zastrzeżeniem treści zdania następnego, należy przez to rozumieć Użytkownika będącego osobą fizyczną, dokonującego na podstawie Umowy zakupu usługi Diagnozy lub Usługi, niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
25. Kodeks Cywilny – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 roku „Kodeks cywilny” (Dz.U.2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17 z późn. zm.).
§ 3. Ogólne warunki korzystania ze Strony, w tym składania Zgłoszeń.
- Zgłoszenia składać mogą osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat, oraz osoby niepełnoletnie za zgodą opiekunów prawnych.
- Zgłoszenia można dokonać wyłącznie za pośrednictwem Strony internetowej Naprawomat.pl poprzez wypełnienie Formularza zgłoszeniowego.
- W celu prawidłowego przesłania Zgłoszenia, Użytkownik zobowiązany jest do podania następujących danych:
- Imienia i nazwiska (lub nazwy firmy),
- Numeru NIP (w przypadku zgłoszenia jako firma),
- Adresu e-mail,
- Numeru telefonu,
- Adresu wykonania Diagnozy/Usługi naprawy (adres Lokalu)
- Informacji dotyczących diagnozowanego i mającego zostać naprawionym Urządzenia (marka, rodzaj usterki, opis usterki).
4. W Formularzu zgłoszeniowym Użytkownik otrzymuje podsumowanie, które zawiera:
- Szczegóły dotyczące zgłaszanego Urządzenia,
- Cenę obejmującą wykonanie Diagnozy oraz koszt dojazdu do Lokalu .
- Wybraną datę i godzinę realizacji Diagnozy.
5. Cena Diagnozy i dojazdu do Lokalu, przedstawiona przez Sprzedającego w odpowiedzi na przesłany przez Klienta Formularz zgłoszeniowy (dalej: „Odpowiedź na Zgłoszenie”) jest ceną ostateczną tych usług (obejmuje koszt Diagnozy i dojazdu Serwisanta do Lokalu). Po dokonaniu Diagnozy Urządzenia, w Lokalu Serwisant dokonuje wyceny Usługi naprawy i przedstawia ją Klientowi, zaś Klient podejmuje decyzję o naprawie (wykonaniu Usługi naprawy) albo rezygnacji z Usługi naprawy (braku chęci zawarcia Umowy o naprawę). Koszt Diagnozy i dojazdu do Lokalu zostaje wliczony w cenę Usługi naprawy, w przypadku gdy Użytkownik zdecyduje się na zawarcie Umowy o naprawę (wykonanie naprawy Urządzenia). Jeżeli Klient zrezygnuje z naprawy Urządzenia (zawarcia Umowy o naprawę), zobowiązany jest do uiszczenia jedynie opłaty za Diagnozę i dojazd do Lokalu, zgodnie z wcześniej podaną (Odpowiedź na Zgłoszenie) ceną tych usług (Diagnozy i dojazdu do Lokalu).
6. Użytkownik ma możliwość złożenia Zgłoszenia zarówno jako osoba fizyczna, jak i jako firma (przedsiębiorca) o ile działa wówczas jak Konsument zgodnie z Kodeksem cywilnym. W przypadku zgłoszenia jako przedsiębiorca, Użytkownik zobowiązany jest do podania dodatkowych danych identyfikacyjnych (np. NIP, nazwa firmy).
7. Płatność za Diagnozę, dojazd do Lokalu oraz Usługę naprawy odbywa się po wykonaniu Usługi naprawy, zaś w przypadku rezygnacji z wykonania Usługi naprawy (nie zawarcia Umowy o naprawę), po wykonaniu Diagnozy. Opłata za dojazd do Lokalu jest pobierana w zależności od tego czy doszło do przyjazdu Serwisanta (kiedy nastąpiła rezygnacja z chęci zlecenia przez Klienta wykonania Usługi naprawy). Klient dokonuje płatności na rzecz Sprzedającego, zgodnie z wybraną przez Klienta, w Formularzu zgłoszeniowym, formą płatności. Dostępne formy płatności to:
- Płatność kartą płatniczą,
- Płatność BLIK,
- Płatność online za pośrednictwem systemu Przelewy24 (P24).
8. Wszystkie ceny podawane za pośrednictwem Strony internetowej, w tym w Odpowiedzi na Zgłoszenie oraz wycena Usługi naprawy dokonana przez Serwisanta w Lokalu, są wyrażone w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT.
9. Użytkownik może, ale nie musi, założyć Konto na Stronie internetowej Założenie Konta umożliwia podgląd historii swoich Zgłoszeń.
10. Płatność zostanie potwierdzona fakturą imienną lub fakturą VAT, zgodnie z danymi podanymi przez Klienta w Formularzu zgłoszeniowym. Dokument sprzedaży wystawiany jest automatycznie przez system Sprzedającego i przesyłany na wskazany w Zgłoszeniu adres e-mail.
11. Klient ma prawo anulować lub zmienić termin realizacji Diagnozy (i ewentualnej Usługi naprawy) – zarówno jako zalogowany, jak i niezalogowany Użytkownik – poprzez odpowiedni formularz lub link dostępny w wiadomości e-mail lub na Stronie internetowej.
12. Przed złożeniem Zgłoszenia Klient jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem.
13. Oferta przedstawiona w ramach Strony internetowej nie jest ofertą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i ma wyłącznie charakter informacyjny. Oferta zawarcia Umowy o Diagnozę składana jest każdorazowo przez Użytkownika, w formie Zgłoszenia, a transakcja zawierana jest w momencie akceptacji Zgłoszenia przez Sprzedającego (Odpowiedź na Zgłoszenie). Oferta zawarcia Umowy o naprawę składana jest na Miejscu w momencie przedstawienia Klientowi przez Serwisanta Oferty, w tym wyceny Usługi naprawy, zaś do zawarcia Umowy o Usługę naprawy dochodzi na skutek akceptacji tej Oferty przez Klienta w Lokalu.
14. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy o Diagnozę oraz Umowy o naprawę w przypadkach wskazanych w Regulaminie, Umowie o naprawę oraz powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
15. Realizacja Umowy o naprawę odbywa się w sposób wskazany przez Klienta (wybrany spośród oferowanych przez Sprzedającego) oraz we wskazanym przez niego Lokalu, uzgodniony w Umowie o naprawę.
16. Dostęp do treści Strony internetowej jest bezpłatny.
§ 4. Rejestracja na Stronie internetowej
- Rejestracja Konta na Stronie internetowej Naprawomat.pl jest dobrowolna i bezpłatna. Użytkownik może korzystać ze Strony internetowej bez zakładania Konta, w tym składać Zgłoszenia i rezerwować terminy wykonania Diagnozy (i ewentualnej Usługi naprawy).
- Założenie Konta umożliwia Użytkownikowi dostęp do historii zleconych usług i Zgłoszeń.
- W celu rejestracji Konta, Użytkowni zobowiązany jest do podania:
- Imienia i nazwiska (lub nazwy firmy)
- Numeru NIP (w przypadku zgłoszenia jako firma),
- Adresu e-mail,
- Numeru telefonu,
- Hasła do Konta.
4. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym. Konto zostaje aktywowane po potwierdzeniu rejestracji przez kliknięcie w link.
5. Użytkownik zobowiązany jest do zachowania poufności swoich danych logowania i nieudostępniania ich osobom trzecim. Operator Strony internetowej nie ponosi odpowiedzialności za działania osób, które uzyskały dostęp do Konta Użytkownika wskutek niedochowania przez niego należytej staranności.
6. Użytkownik może w każdej chwili usunąć Konto. Usunięcie Konta nie wpływa na ważność złożonych wcześniej Zgłoszeń ani ich realizację.
§ 5. Ankieta satysfakcji i wykorzystanie opinii
- Po wykonaniu Diagnozy lub Usługi naprawy, Operator może przesłać Użytkownikowi drogą elektroniczną ankietę satysfakcji dotyczącą jakości obsługi, pracy Serwisanta oraz ogólnego doświadczenia związanego z realizacją Zgłoszenia.
- Użytkownik nie jest zobowiązany do wypełnienia ankiety. Udział w niej jest dobrowolny.
- Wypełniając ankietę, Użytkownik wyraża zgodę na:
- Przetwarzanie jego odpowiedzi w celu analizy jakości usług i doskonalenia działania platformy
- Wykorzystanie udzielonej opinii (w całości lub w części) do publikacji na Stronie internetowej Naprawomat.pl, w mediach społecznościowych oraz innych kanałach komunikacji marketingowej.
- Oznaczenie opinii imieniem lub pseudonimem (jeśli został podany).
4. W celu monitorowania oraz podnoszenia satysfakcji Klientów serwisu naprawomat.pl (Strony internetowej) Operator współpracuje z zewnętrznymi dostawcami usług umożliwiających Klientom wyrażenie opinii o usługach świadczonych przez Sprzedającego w ramach Diagnozy oraz Usługi naprawy. Operator powierza dostawcom zewnętrznym numer zlecenia Diagnozy lub Usługi naprawy wraz z adresem e-mail Użytkownika, który skorzystał z zamówionych usług na Stronie internetowej Naprawomat.pl. Dostawcy mają możliwość przesłania na skrzynkę pocztową Użytkownika, wiadomość z prośbą o wystawienie opinii o usłudze Naprawomat.pl. Wystawienie opinii jest całkowicie dobrowolne. Operator nie weryfikuje jednak, czy wszystkie opinie zamieszczone w serwisach dostawców pochodzą od osób, które rzeczywiście skorzystały z usługi.
5. Operator nie ma możliwości ingerencji w treść opinii zamieszczanych w serwisach ani ich ukrywania, w szczególności Operator nie moderuje ani nie ukrywa opinii negatywnych o usługach.
6. Operator zapewnia, że wszelkie działania związane z przetwarzaniem danych osobowych w ramach ankiet odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w tym RODO.
§ 6. Zasady odpowiedzialności
- Usługi oferowane za pośrednictwem Strony internetowej Naprawomat.pl oraz Usługa naprawy realizowane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Diagnoza oraz Usługa naprawy jest realizowana w terminie i godzinie wybranej przez Klient podczas składania Zgłoszenia przez wyznaczonego Serwisanta.
- Sprzedający odpowiada za należyte wykonanie Diagnozy i ewentualną naprawę Urządzenia w zakresie ustalonym wcześniej z Klientem w Umowie.
- W przypadku powstania szkód majątkowych w związku z realizacją Usługi naprawy, niedotyczących zakresu przeprowadzonej naprawy Urządzenia przez Sprzedającego (wykonania Usługi naprawy przez Serwisanta), obciążających Sprzedającego, Klient ma prawo do zgłoszenia roszczenia w tym zakresie. Sprzedający dokona weryfikacji takiego roszczenia oraz – w uzasadnionych przypadkach – naprawi szkodę. Sprzedający oświadcza, że posiada ubezpieczenie OC od szkód powstałych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
- Wszelkie uzgodnienia dotyczące zakresu naprawy (wykonania Usługi), jej kosztów końcowych, ewentualnych dodatkowych prac czy gwarancji jakości zawierane są bezpośrednio pomiędzy Klientem, a Sprzedającym (Serwisant nie jest stroną Umowy).
§ 7. Reklamacje
- Klient ma prawo złożyć reklamację w związku z funkcjonowaniem Strony internetowej bądź realizacją usług (Diagnozy i Usługi naprawy) w przypadkach, gdy uzna, że nie zostały wykonane zgodnie z Umową lub Regulaminem (Reklamacja z tytułu niewykonania lub niewłaściwego wykonania Umowy, o której mowa w § 9 Regulaminu), dalej: „Reklamacja”.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wyłącznie za należyte wykonanie Diagnozy i Usługi.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- Imię i nazwisko (lub nazwę firmy) zgłaszającego.
- Dane kontaktowe (adres e-mai, numer telefonu).
- Numer zgłoszenia (jeśli dotyczy).
- Opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji
- Żądanie zgłaszającego.
4. Reklamację rozpoznajemy w terminie 14 dni od daty jej otrzymania W przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga uzupełnienia informacji, Sprzedający zwróci się do Użytkownika z prośbą o ich uzupełnienie.
5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje nie pozwalają na rozpoznanie reklamacji, Sprzedający zwróci się do Użytkownika o wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości lub podanie dodatkowych informacji, niezbędnych dla rozpoznania reklamacji.
6. O wyniku postępowania reklamacyjnego Użytkownik zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub telefonicznie – zgodnie z danymi przekazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
§ 8. Odstąpienie od Umowy
ODSTĄPIENIE OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY – DOTYCZY WYŁĄCZNIE KONSUMENTÓW.
1. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedającego o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy przesłać na adres Sprzedającego, tj. adres wskazany w paragrafie 2 ust. 14 Regulaminu.
3. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedający zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
5. Jeżeli Konsument zażądał rozpoczęcia świadczenia Usług przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, zobowiązany jest zapłacić Sprzedającemu kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy.
6. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów:
1) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy konsumenckiej;
14) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
7. Z zastrzeżeniem treści ust. 3 poniżej, odstąpienie od Umowy o Naprawę (w zakresie wykonania Usługi naprawy) możliwe jest w każdej chwili do momentu rozpoczęcia realizacji Usługi naprawy przez Serwisanta.
8. Anulowanie rezerwacji terminu wykonania Usługi naprawy skutkuje natychmiastowym odstąpieniem od Umowy o Naprawę (w zakresie wykonania Usługi naprawy) – nie jest wymagane składanie odrębnego oświadczenia.
9. Po rozpoczęciu realizacji Umowy (usług określonych w Umowie tj. po przyjeździe Serwisanta pod wskazany adres Lokalu w przypadku Diagnozy oraz po rozpoczęciu naprawy Urządzenia w przypadku Usługi o naprawę), prawo do odstąpienia od Umowy wygasa, jeżeli:
- Użytkownik wcześniej wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od Umowy w takiej sytuacji.
10. Informacja o możliwości anulowania Zgłoszenia znajduje się w e-mailu potwierdzającym rezerwację oraz na Stronie internetowej.
§ 9. Niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie usług. Gwarancja jakości wykonanych usług.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za niewykonanie albo nieprawidłowe wykonanie usług (Diagnozy i Usługi naprawy) zgodnie z Umową i Regulaminem, a także wady dzieła, powstałego w wyniku jej wykonania (za jakość i trwałość wykonanej Diagnozy oraz Usługi naprawy).
- W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający oświadcza, że wobec specyfiki świadczonych przez niego usług (Diagnoza i Usługa naprawy), w wyniku wykonania Diagnozy lub Usługi, nie powstaje dzieło będące rzeczą.
- W przypadku niewykonania bądź nieprawidłowego wykonania Diagnozy bądź Usługi naprawy, Konsument ma prawo zgłosić Reklamację.
- Konsument może zgłosić Reklamację składając Sprzedającemu stosowne oświadczenie. Oświadczenie to powinno zostać przesłane na adres Sprzedającego wskazany w paragraf 2 ust. 17 Regulaminu. Reklamacja powinna zawierać opis przyczyny reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanej usługi (np.: kopia paragonu, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.).
- Sprzedający w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do Reklamacji Konsumenta i powiadomi go o sposobie jej rozstrzygnięcia. W przypadkach zwrotu ceny usługi, następującej w wykonaniu uprawnień Konsumenta z tytułu odpowiedzialności Sprzedającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pieniądze zostaną zwrócone bezpośrednio na rachunek bankowy, z którego otrzymaliśmy przelew.
- Warunki gwarancji jakości wykonania usługi zostały określone w „Warunkach gwarancji”, które każdorazowo przesyłane są w drodze widomości email przez Sprzedającego na wskazany adres email Klienta, przed zawarciem Umowy . Roszczenia z tytułu gwarancji należy przesłać niezwłocznie, nie później niż w terminie 12 miesięcy od wykonania Usługi, za pośrednictwem formularza reklamacyjnego ( link) lub drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedającego: [email protected]
- Sprzedający rozpatrzy zgłoszenie roszczenia z tytułu gwarancji w terminie do 14 dni kalendarzowych i – w przypadku zasadności roszczenia – zapewni naprawę usterki, obniżenie ceny lub zwrot poniesionych kosztów, stosownie do charakteru wadliwie wykonanej Usługi.
§ 10. Zmiana Regulaminu
- Operator ma prawo zmiany Regulaminu z następujących przyczyn:
- Zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, mających wpływ na świadczenie usług drogą elektroniczną;
- Zmiana sposobu działania Strony internetowej Naprawomat.pl lub oferty usług;
- Konieczność doprecyzowania postanowień Regulaminu;
- Wprowadzenia nowych funkcjonalności, usług lub zmian technologicznych;
2. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie opublikowana na Stronie internetowej Naprawomat.pl wraz z datą jego wejścia w życie. Dodatkowo, Użytkownicy posiadający Konto na Stronie internetowej zostaną poinformowani o planowanej zmianie Regulaminu co najmniej 14 dni przed jej wejściem w życie.
3. Użytkownik posiadający konto na Stronie internetowej, który nie akceptuje zmian w Regulaminie ma prawo zrezygnować z dalszego korzystania ze Strony internetowej, w tym usunięcia Konta Użytkownika przed datą wejścia w życie nowego Regulaminu.
4. Dalsze korzystanie ze Strony internetowej po wejściu w życie zmian oznacza akceptację nowej wersji Regulaminu.
§ 11. Prawa autorskie
1. Operator posiada majątkowe prawa autorskie do zawartości wizualizacji Strony internetowej (w/w witryny) oraz elementów mienia (w tym dóbr niematerialnych) Operatora, które są wykorzystywane przez Stronę internetową, za wyjątkiem treści publikowanych przez Użytkowników.
2. Prawa do w/w utworów Operatora podlegają ochronie prawnej i przysługują Spółce lub podmiotom, z którymi Operator pozostaje w stałych stosunkach umownych mających za przedmiot w/w utwory.
3. Wszelkie prawa do w/w utworów w całości lub w części są zastrzeżone. Jakiekolwiek wykorzystanie lub przetworzenie utworów, bądź ich fragmentów bez zgody Operatora jest nielegalne.
4. Modyfikacja utworu nie daje praw autorskich do utworu.
5. Oryginalne zdjęcie, zmodyfikowane lub zniekształcone, jest nadal chronione prawem autorskim.
§ 12. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony internetowej
1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Strony internetowej:
- podłączenie do Internetu,
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami MS Edge w wersji nie niższej niż 8 lub aktualne wersje przeglądarek Firefox, Google Chrom, Opera i Safari.
- serwis optymalizowany jest dla rozdzielczości ekranu minimum 1170x768.
2. Operator nie zbiera w sposób automatyczny żadnych danych, z wyjątkiem danych zawartych w plikach cookies podczas samego korzystania ze Strony internetowej. Pliki cookies są wykorzystywane przez Operatora w celu obsługi i zapewnienia możliwości udostępnienia dedykowanych informacji Użytkownikom, w tym również podczas procesu zakupowego, np. w celu zapamiętywania dokonanych przez Użytkownika zakupów.
§ 13. Pozasądowe dochodzenie roszczeń przez Konsumentów.
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (tzw. alternatywnych metod rozstrzygania sporów, dalej: „ADR”).
Skorzystanie z ADR jest możliwe tylko i wyłącznie po:
1) zakończeniu procesu reklamacyjnego - z tego powodu, w przypadku problemów z zakupioną Diagnozą lub Usługą w pierwszej kolejności należy złożyć reklamację do Sprzedającego;
2) wyrażeniu przez obie strony zgody na postępowanie - jeżeli w danej sprawie jedna ze stron (np.: Sprzedający) nie będzie chciała poddać się procedurze ADR, nie jest możliwe jej zastosowanie.
Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1) zwrócenie się do stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
2) zwrócenie się do Inspekcji Handlowej Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Warszawie z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
W tym miejscu Sprzedający informuje, że podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016r. poz.1823 z późn. zm.) jest Inspekcja Handlowa. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa, adres poczty elektronicznej: [email protected] , adres strony internetowej: http://www.wiih.org.pl
Konsument może wystąpić do wskazanego powyżej podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich poprzez platformę ODR tj. interaktywną stronę internetową stanowiącą jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowo rozwiązać spór (ODR ― Online Dispute Resolution), dostępną pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
Przed skorzystaniem z platformy ODR, Sprzedający zaprasza do kontaktu za pośrednictwem wiadomości email, przesłanej na adres poczty elektronicznej: [email protected]
Szczegółowe zasady dostępu do ww. procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
Ponadto, niezależnie od ADR, w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną Konsumenci mogą uzyskać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Możliwe jest także skorzystanie z pomocy organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona praw konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 14. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania go na Stronie Internetowej Naprawomat.pl i stanowi integralną część Umowy zawieranej pomiędzy Klientem, a Sprzedającym.
- W sprawach nieregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności:
- ustawy z dnia 3 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny Dz.U.2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Dz.U.2024.1513 t.j. z dnia 2024.10.14 z późn. zm.).
3. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na Stronie internetowej Naprawomat.pl w formie umożliwiającej jego pozyskanie i odtwarzanie.
4. Językiem stosowanym w relacjach między Użytkownikiem/Klientem a Operatorem/Sprzedającym jest język polski.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.07.2025